ikona_globus_2018

Tydzień z Internetem 2020

Scenariusze i inne materiały do wykorzystania w czasie kampanii

Hasło tegorocznej edycji kampanii w Polsce to: “Uwaga: dezinformacja!”. Zachęcamy w niej do organizowania spotkań promujących wśród mieszkańców postawę uważności podczas korzystania z mediów oraz rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia.

W odpowiedzi na wyzwania, jakie pojawiły się po inwazji Rosji na Ukrainę, uruchomiliśmy stronę “Biblioteki dla Ukrainy”, będącą elementem inicjatywy, w ramach której chcemy wspierać biblioteki pomagające osobom przybyłym do Polski po inwazji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę stać się częścią lokalnych społeczności. Na stronie udostępniliśmy między innymi materiał pt. “Wojna Rosji z Ukrainą – krótki przewodnik po dezinformacji i środkach zaradczych” oraz scenariusz zajęć “Nie daj się propagandzie! Jak rozpoznać dezinformację i radzić sobie z fake newsami”.

Zachęcamy do korzystania!

Materiały promocyjne

Zachęcamy do wywieszenia plakatów promujących spotkanie (wewnątrz i na zewnątrz placówki). Sugerujemy także powieszenie ich w urzędzie gminy, domu kultury, na miejscowej tablicy ogłoszeń, przy klubie seniora itd.

>> plakat (plik Microsoft Word) wystarczy wstawić datę, godzinę, adres i wydrukować potrzebną liczbę egzemplarzy

Warto zadbać o jak najszerszą dystrybucję ulotek zapraszających do udziału w spotkaniu – można je rozdać osobom odwiedzającym bibliotekę/dom kultury/pracownię komputerową itd., wyłożyć w urzędzie gminy, na przystanku autobusowym, w sklepie, na poczcie itd.; można też poprosić wolontariuszy o wrzucenie ulotek do skrzynek pocztowych w prywatnych domach czy mieszkaniach.

>> ulotka

Dobrze wysłać informację prasową do mediów z opisem spotkania i zaproszeniem dziennikarzy do wzięcia w nim udziału.

Warto też zamieścić informację o spotkaniu na stronie internetowej biblioteki/szkoły/domu kultury czy gminy, na Facebooku, na lokalnym portalu informacyjnym czy forach mieszkańców. Można też wysłać zaproszenia pocztą elektroniczną.

Pobierz też:

> logo kampanii Tydzień z Internetem

> logo kampanii Tydzień z Internetem (białe tło)

Warto przygotować krótką relację ze spotkania na stronie biblioteki i w jej mediach społecznościowych. A także wysłać do mediów informację prasową podsumowującą wydarzenie.